Blog ini mengambarkan keluarga Arrie. Berita semasa tentang perkembangan ahli keluarga. Kejayaan, kenangan pahit manis akan dinukilkan disini...

online

URL tambah duit

Friday, March 4, 2011

Aku tewas lagi...


Ya Allah...
Sesungguhnya aku tewas lagi.
Begitu lemah lagi kerdil hambaMu ini.
Ujianmu begitu berat buatku Ya Allah....
Aku hampir tidak mampu menghadapinya Ya Allah....
Tapi aku yakin bahawa setiap hamba diuji atas kemampuannya Ya Allah...
Cumanya aku begitu lemah tak terdaya menghadapinya.
Kau berilah kekuatan Ya Allah..

Kenapalah aku begitu mudah tewas dengan sedikit hasutan Syaitan laknatullah..
Aku menurut hawa nafsu ku Ya Allah...
Aku tengking isteriku lagi...
Bapa apakah aku ini, suami apakah aku ini..

Aku sedar sesungguhnya ujian kepayahan ini membuktikan ada hikmahnya.
setiap orang beriman akan diuji dan setiap ujian bergantung tahap keimanannya.
Kiranya ujian kepayahan ini adalah tanda dekatnya Engkau dengan hambaMu ini..
Aku redho..

Aku munajat kepadamu, kau ampunlah aku sekeluarga kiranya aku masih lagi dalam kealpaan.
Rasanya begitu sukar menaggung beban ini Ya Allah.

Untuk mama dan anak2 semua, kiranya segala musibah ini adalah atas kafarah dosa2 yang abah lakukan.
Abah redho...
Abah mohon kemaafan atas ketelanjuran yang abah lakukan.
Abah telah melukakan banyak jiwa terutamanya mama tersayang.

Mama,
Abah begitu menyayangi mama dan keluarga.
Cumanya abah kerap tewas, gagal mengatasinya secara berhemah.
Berilah sedikit ruang untuk abah melukut...

Sesungguhnya ujian ini memang berat tetapi abah yakin.
Kiranya ianya kafarah terhadap2 dosa kita terhadap keluarga dan jiwa masing.
Ianya merupakan perlepasan dan keampunan dari Allah...

1 comments:

Anonymous said...

Sila kunjungi forum halaqah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

arries family Blak Magik isesigned by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008